torsdag 28 juni 2007

Nysatta snapsar och en fin sommar.

Har nu satt tre snapskoncentrat som bör vara klara om högst fjorton dagar, mums. Se om någon vågar smaka dem. Mina tre senaste: dill, bäsk och chilli blev bra även om chillisnapsen blev något vek, tråkigt nog. Men nästa gång ska den bränna igenom emaljen i toan dan efter, set ska vi nog se till ;).

De nya är en rölleka en pors och en fusksnaps kallad gammal gotländsk som var färdigblandad med rölleka och enespån. Att sätta med färdig kryddblandning är ju nästan som att köpa Hallands Fläder, men det kan ju kanske bli gott ändå.

Får se vem som kan komma förbi när snapsarna är klara och prova dem... Det kommer i alla fall betyg så småningom. Vem vet kanske jag ändrar inställning till köpta kryddblandningar ;)

I övrigt vinner BoIS igen och jag har sett första segern sedan jag vet inte när. Det var en orgastisk känsla minst sagt. Gamle Zeke fick sätta två och bränna två, BoISigt nog satte han de två svåraste lägena och missade frilägena. Jag blir inte klok på detta lag. Annars tycker jag Muhamerovic, Kelly, Dahlgren och JPx2 gör en fin match, synd bara att den offensiva hälften av våra JP blev skadad. Jag missar olyckligtvis kuppen i kväll. Måste annars säga att jag var besviken på dansken, Söderstjärna och Mirza. Mirza sa i och för sig att han kände av låren, så vi får hoppas att han blir bättre vad det lider, men det såg inte lysande ut...


1 kommentar:

Uffe sa...

Jag kommer gärna över och provar dem.